Gode råd til den nyopstartede virksomhed

Dette indhold er sponsoreret 

Der er en stor portion usikkerhed og uforudsigelighed forbundet med at starte sin egen virksomhed. Det er især vigtigt, at du som iværksætter sørger for at få skabt et godt og sundt fundament, så virksomheden kan vokse i fremtiden. Læs med videre og få nogle gode råd med på vejen.

Synlighed blandt kunder og medarbejdere 

De fleste virksomheder er i stand til at levere og producere varer/services af høj kvalitet, som er i stand til at opfylde kundernes behov. Det kræver dog blot, at kunderne også er opmærksomme på, at denne vare/service eksistere for dem. Derfor er det vigtigste for din virksomhed – især i starten – at skabe synlighed blandt dine kunder og eventuelt medarbejdere. Der er flere måder at gøre dette på

  1. Firmatøj

En nem og billig måde, hvorpå du kan øge virksomhedens synlighed er ved at anvende firmatøj med logo. Der er flere fordele ved dette. Det første er helhedsindtrykket af din virksomhed, som bliver styrket, når logo og eventuelt slogan går igen og igen på medarbejdernes tøj. Det skaber en form for professionalitet og genkendelighed. For det andet opnår du større synlighed i lokalsamfundet, hvis tøjet også blive båret i fritiden. Vælg derfor tøj som dine medarbejdere også vil bruge i fritiden. Så bliver virksomheden også synlig i den lokale sportshal samt hos købmanden.

  1. Sociale medier

Det er efterhånden blevet mere og mere populært at promovere sin virksomhed på de sociale medier. Hvis du ikke allerede har en plan for de sociale medier, så overvej, hvordan du kan få startet en hurtigst muligt. Hvis du anvender denne form for reklame får du en kæmpe dækkeflade, mens der samtidig er en del penge at spare.

  1. National og lokal presse

Al omtale er god omtale – eller næsten. Sørg for at skabe synlighed både lokalt og nationalt ved f.eks. at deltage aktivt i foreningsliv eller frivillige initiativer. Selvom pengene måske er små, så har de altid ret.

Skab personlighed 

Når du er helt ny som virksomhed, er det vigtigste at få skabt et tæt bånd til kunderne. Hvis du sørger for at opretholde en god kontakt og tone til dine kunder, vil du hurtigt få bedre anmeldelser og dermed større anerkendelse. Sørg derfor altid for, at din kundeservice svarer hurtigt og personligt – selvfølgelig uden at blive uprofessionel. Et smart trick, som mange virksomheder også anvender for at skabe et bånd til kunden, er personlige noter eller en lille ekstra ting med i pakken, som kunden bestiller. 

Bliv en bedre lytter

Dine kunder er din bedste kritiker. Husk altid, at kunden har ret. Sørg for, at kunderne er i stand til at aflægge anmeldelser på din hjemmeside. Du må aldrig være bange for at sende en opfølgende mail – gerne ultrakort -, hvor kunden kan give feedback på sin ordre. Når du så modtager feedback, er det vigtigt, at du lytter og forsøger konstant at forbedre og optimere din virksomhed efter kundens ønsker og behov.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *