Brugervejledning til sagsstyring

Dette indhold er sponsoreret 

Går du også og overvejer et IT-system til din forretning eller virksomhed, men er ikke helt sikker på hvad der er det rette? Der findes rigtig mange IT-systemer på markedet, og derfor kan det være svært at navigere i uendeligheden af muligheder. Der findes mange større og komplekse systemer, som ERP-systemer, der typisk bruges til større forretninger. Du kan dog også finde en del simple løsninger. Eksempelvis tilbyder ServiceStyring sagsstyring, hvor alle processer i virksomheden samles i ét samlet sagsstyringssystem. Her får du en lille brugervejledning til hvad systemet tilbyder.

Nem planlægning og overblik

Sagsstyringssystemet fra ServiceStyring tilbyder adskillige funktioner, der både skaber overblik og effektiviserer planlægningen. Eksempelvis er der indbygget en fælles kalender i systemet, så du selv, dine kunder, og medarbejdere kan følge med i diverse aftaler.  Hvis der sker ændringer, kan dette også blot gøres i kalenderen, således at alle kan se det – uanset tid og sted. Kalenderen giver også medarbejderne overblik over deres arbejdstider, sygedage, orlov med mere, således at der ikke opstår misforståelser. Også andre processer i forretningen optimeres. Eksempelvis vil det med et sagsstyringssystem være meget nemmere at skulle lave fakturaer, da dette ikke skal ske manuelt længere. Dermed får du også tilfredse kunder, der hurtigt får deres faktura. Én sidste essentiel funktion, som systemet indeholder er at planlægningen bliver meget nemmere, da projektets status og økonomi er samlet ét sted, således at der ikke er tvivl om hvor langt man er. 

God kundeservice 

Med et sagsstyringssystem er det muligt at tage kunden hele vejen med i byggeprojektet og -processen. Kunderne vil ligeledes kunne se status på projektet, da der er indbygget et fælles kommunikationsmodul, hvor alt kommunikation foregår på én platform. Kunderne vil altså hele tiden føle sig involveret i processen, hvilket de fleste efterspørger. Derudover er kunderne tilkoblet kalenderen der er indbygget i systemet. På den måde kan de selv se deres aftaler, samt ændringer på disse. Hvis dine kunder efterspørger mere indsigt i projektprocessen, samt ønsker hurtigere information i forhold til aftaler, så er et sagsstyringssystem den mest optimale løsning.  

Skab værdi for dine medarbejdere 

Hvis du, eller dine medarbejdere, sidder og bruger meget tid på at finde frem til den rette information om en kunde eller et projekt, så kan et sagsstyringssystem effektivisere processen i høj grad. Da alt data og historik er samlet ét sted, vil det blive meget nemmere at finde frem til de rette informationer. Det vil skabe meget værdi for dine medarbejdere, hvis deres arbejdsopgaver lettes. Vær dog opmærksom på, at medarbejderne og du selv skal have en god introduktion til systemet. Herunder skal i selvfølgelig også være tålmodige i forhold til oplæring. I sidste ende vil det kunne betale sig. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *